Test był prowadzony przez 8 miesięcy, w okresie 16.02.2008 - 21.09.2008 w Japonii.
Łożyska pracowały 6 000 godzin, a oto efekty:
Wygląd:
- wielozadaniowy smar syntetyczny Multi-Purpose Synthetic Grease (NLGI 2) with Syncolon® (PTFE) - półprzezroczysty, nie znaleziono materiałów gumowatych ani szlamowych
- smar litowy - bardzo brudny na pierwszy rzut oka, widoczne są efekty tarcia, osad i rdza, oraz występuje gumowatość
Ruch łożyska:
- wielozadaniowy smar syntetyczny Multi-Purpose Synthetic Grease (NLGI 2) with Syncolon® (PTFE) - brak utrudnień, łożysko obracało się płynnie
- smar litowy - praca łożyska pogorszyła się z powodu cięższego obrotu i zatarcia
Wygląd wewnątrz:
- wielozadaniowy smar syntetyczny Multi-Purpose Synthetic Grease (NLGI 2) with Syncolon® (PTFE)- kulki łożyska wydają się być czyste, a obudowa nie jest zużyta
- smar litowy - kulki łożyska posiadają gumowate fragmenty z niewielkimi drobinami, które pojawiły się w wyniku zużycia. Nadmierne ilości szlamu, a obudowa jest w kiepskim stanie
Ruch łożyska:
- wielozadaniowy smar syntetyczny Multi-Purpose Synthetic Grease (NLGI 2) with Syncolon® (PTFE) - łożysko może się płynnie obracać od pozycji na zdjęciu nr. 1 do pozycji na zdjęciu nr. 2
- smar litowy - praca łożyska stale się pogarszała z powodu tarcia. Po przesunięciu go do pozycji na zdjęciu nr. 2, nie mogło powrócić do pozycji ze zdjęcia nr. 1 z powodu silnego zakleszczenia
Wnioski:
- wielozadaniowy smar syntetyczny Multi-Purpose Synthetic Grease (NLGI 2) with Syncolon® (PTFE) może być używany ze względu na brak hałasu i płynny obrót
- smar litowy - wymaga wymiany (generuje hałas i nie obniża zużycia)
Chociaż wykorzystanie smaru łożyskowego może wydawać się praktyczne w bardzo wąskiej dziedzinie jak na przykład w przemyśle, to jednak jest on bardzo szeroko stosowany.
Należy przez chwilę zastanowić się, gdzie w codziennym otoczeniu wykorzystywane są łożyska - w motoryzacji, rolnictwie, przemyśle, gospodarstwie domowym. Łożyska znajdują się w rowerach, rolkach, kołowrotkach wędkarskich, mikserach i wszędzie tam gdzie jakieś części urządzenia wirują lub kręcą się. Dlatego używanie smaru do łożysk wbrew pozorom ma bardzo szerokie zastosowanie w najbliższym nam otoczeniu.
Smar wielozadaniowy Super Lube jest idealnym rozwiązaniem ponieważ oprócz smarowania łożysk, można wykorzystać go do wielu innych elementów.