• Język: Polski Polski
  • Waluta: PLN
  • Kraj dostawy: Polska
  • zmień

Język:

Waluta:

Kraj dostawy:

Dodano produkt do koszyka

Jaki smar do łożysk? Smar łożyskowy Super Lube® vs zwykłe smary łożyskowe

 

Test był prowadzony przez 8 miesięcy, w okresie 16.02.2008 - 21.09.2008 w Japonii.

Łożyska pracowały 6 000 godzin, a oto efekty:

 

 

Wygląd:

 

Ruch łożyska:

 

Wygląd wewnątrz:

  • wielozadaniowy smar syntetyczny Multi-Purpose Synthetic Grease (NLGI 2) with Syncolon® (PTFE)- kulki łożyska wydają się być czyste, a obudowa nie jest zużyta
  • smar litowy - kulki łożyska posiadają gumowate fragmenty z niewielkimi drobinami, które pojawiły się w wyniku zużycia. Nadmierne ilości szlamu, a obudowa jest w kiepskim stanie

 

Ruch łożyska:

  • wielozadaniowy smar syntetyczny Multi-Purpose Synthetic Grease (NLGI 2) with Syncolon® (PTFE) - łożysko może się płynnie obracać od pozycji na zdjęciu nr. 1 do pozycji na zdjęciu nr. 2
  • smar litowy - praca łożyska stale się pogarszała z powodu tarcia. Po przesunięciu go do pozycji na zdjęciu nr. 2, nie mogło powrócić do pozycji ze zdjęcia nr. 1 z powodu silnego zakleszczenia

 

Wnioski:

 

Chociaż wykorzystanie smaru łożyskowego może wydawać się praktyczne w bardzo wąskiej dziedzinie jak na przykład w przemyśle, to jednak jest on bardzo szeroko stosowany.

Należy przez chwilę zastanowić się, gdzie w codziennym otoczeniu wykorzystywane są łożyska - w motoryzacji, rolnictwie, przemyśle, gospodarstwie domowym. Łożyska znajdują się w rowerach, rolkach, kołowrotkach wędkarskich, mikserach i wszędzie tam gdzie jakieś części urządzenia wirują lub kręcą się. Dlatego używanie smaru do łożysk wbrew pozorom ma bardzo szerokie zastosowanie w najbliższym nam otoczeniu. 

Smar wielozadaniowy Super Lube jest idealnym rozwiązaniem ponieważ oprócz smarowania łożysk, można wykorzystać go do wielu innych elementów.

Data publikacji: 22.06.2019 17:04:46

Kategorie: Smary i oleje

Tagi: Super Lube®

Produkty